سرویس اقتصادی- قاری‌قرآن‌، مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با تشریح آخرین وضعیت تونل بزرگ خوانسار – بوئین میاندشت گفت: حفاری این تونل به پایان رسیده است.

به گزارش خوانسارنیوز، علیرضا قاری‌قرآن در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره آخرین وضعیت اجرای تونل بزرگ خوانسار– بوئین میاندشت اظهار داشت: این پروژه می‌تواند نقش بسزایی در افزایش ایمنی تردد در محور خوانسار – بوئین میاندشت و ایمنی سفر در منطقه غرب استان اصفهان داشته باشد.

وی با بیان اینکه این پروژه در سال ۹۲ پس از طراحی و مطالعات آغاز به کار کرده است، افزود: اما به دلیل نبود اعتبارات روند اجرایی آن در سال ۹۶ متوقف شد.

۲۶ میلیارد تومان بدهی پیمانکار پرداخت شد
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه این پروژه با پیگیری‌های متعدد دوباره تامین اعتبار شد و از اسفند سال گذشته عملیات اجرایی آن از سر گرفته شده است، ابراز داشت: بدهی گذشته این پروژه ۲۶ میلیارد تومان بوده که پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه اجرای این پروژه با توجه به کوهستانی بودن مسیر کار بسیار حساس و سختی است، ادامه داد: در این منطقه به دلیل وجود گردنه با شیب‌های طولانی بسیار زیاد، نبود مشخصات فنی منطبق با طبقه‌بندی و شرایط هندسی راه و لغزندگی شدید مسیر، تکمیل هر چه سریعتر این تونل بسیار ضروری است لذا عملیات اجرایی این پروژه با سرعت در حال انجام است.

قاری قرآن با اشاره به اینکه تونل بزرگ خوانساز – بوئین میاندشت سه استان اراک، اصفهان و خوزستان را متصل می‌کند، اضافه کرد: با اتمام این پروژه مسیر شهرستان‌های غرب استان اصفهان به طرف استان لرستان و خوزستان هموارتر شده و علاوه بر کاهش میزان تردد از گردنه و زمان سفر، موجب افزایش ایمنی در تردد می‌شود.

تاکنون ۵۴۰ میلیارد ریال برای تونل خوانسار – بوئین میاندشت هزینه شده است
وی در ادامه با بیان اینکه قرارداد اولیه تونل خوانسار، به طول چهار هزار و ۲۰ متر شامل یک‌هزار و ۲۰۰ متر تونل و دو هزار و ۸۲۰ متر راه‌های طرفین بود و قرارداد جدید شامل حفاری و تحکیم اولیه پاطاق به طول ۸۰۰ متر و انجام باقیمانده لاینینگ به طول یک هزار متر است، ابراز داشت: تاکنون برای این پروژه بیش از ۵۴۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه حفاری تونل به اتمام رسیده است، اضافه کرد: در نظر داریم پوشش یکپارچه بتنی سقف و دیواره‌ها تا پایان سال تکمیل شود.

وی با بیان اینکه عملیات تکمیل ۸۰۰ متر باقیمانده از تونل شهرستان خوانساربه بوئین میاندشت با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجرا است، گفت: تاکنون ۱۲هزار و ۲۴۵ مترمکعب بتن‌ریزی، ۳۲۸ هزار و ۲۲۶ کیلوگرم آرماتوربندی، ۱۱هزار و ۷۱ مترمربع قالب بندی و ۲۷هزار و ۵۹ کیلوگرم قالب‌گذاری برای این پروژه انجام شده است.

By Khansarnews

قابل توجه خوانندگان محترم سایت: به منظور آگاهی از سیاستهای خوانسارنیوز، لطفاً قبل از اظهار نظر در خصوص مطالب منتشره و نظرات کاربران دیگر، مطالب مندرج در قسمت "درباره ما" و "حریم خصوصی کاربران" را مطالعه فرمایید. انتشار نظرات کاربران الزاماً به معنای تایید آنها نیست. شما می توانید موافقت یا مخالفت خود با نظرات ارائه شده را از طریق کلیک بر روی شکلکهای زیر نظرات اعلام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *