سرویس اقتصادی- به گفته منابع کارگری در اصفهان، فعالیت کارخانه «نای زرین» خوانسار پس از یک وقفه حدود ۱۰ ساله، ۱ ۲بهمن ماه سال جاری از سرگرفته می‌شود.

به گزارش خوانسارنیوز، منابع خبری در استان اصفهان به خبرنگار ایلنا گفتند: پس از ۱۰ سال توقف فعالیت کارخانه «نای زرین» که در زمینه تولید چادر مشکی در شهرستان خوانسار استان اصفهان فعالیت داشت، حدود چندین ماه است که با پیگیری بسیج اصناف کشور اقداماتی در راستای احیای این کارخانه انجام شد و با توجه به اقدامات انجام شده، این کارخانه درروز ۲۱ بهمن ماه جاری به صورت رسمی در زمینه تولید انواع پارچه چادر مشکی فعالیت خودرا با ۶۰ کارگر آغاز می‌کند.

این منابع کارگری یادآور شدند: فعالیت تولیدی کارخانه «نای زرین» که به چادر مشکلی خوانسار شهرت دارد، از سال ۹۱ به بهانه بحران مالی متوقف شده بود و در تمام این مدت نزدیک به ۱۵۰ کارگری که تا پیش از این به صورت‌های مختلف در این کارخانه مشغول کار بودند، برای تامین معاش خود سرگردان بودند.

به گفته کارگران؛ از مجموع حدود ۱۵۰ کارگر رسمی و قراردادی شاغل در کارخانه چادر مشکی خوانسار، کارگران قراردادی همزمان با تعطیلی کارخانه بیکار شده و مابقی که رسمی بودند طی چند سال بازنشسته و بازخرید شدند و فقط چند نفر برای نگهبانی از کارخانه باقی مانده‌اند.

آن‌ها با بیان اینکه پیش از این مالکان اصلی این کارخانه مطالباتی را به بانک‌ها بدهکار بودند، دوازده سال کارخانه و کارگرانش را به حال خود رها کرده بودند، در ادامه می‌گویند: در نهایت آنچه منجربه تعطیلی کارخانه شد افزایش تعرفه و سودهای بالای بانکی بود که آن زمان حدود ۱۸ تا ۲۴ درصد محاسبه می‌شد و سایر مشکلاتی که در زمینه تولید وجود داشت.

کارگران با بیان اینکه در حال حاضر از وضعیت موجود رضایت دارند، در ادامه خطاب به مسئولان تصریح کردند: از مسئولان درخواست داریم برای سر پا نگه داشتن این واحد بزرگ تولیدی و رفع مشکلات آن که امنیت شغلی کارگران را به خطر می‌اندازد، همچنان کمک کنند.

By Khansarnews

قابل توجه خوانندگان محترم سایت: به منظور آگاهی از سیاستهای خوانسارنیوز، لطفاً قبل از اظهار نظر در خصوص مطالب منتشره و نظرات کاربران دیگر، مطالب مندرج در قسمت "درباره ما" و "حریم خصوصی کاربران" را مطالعه فرمایید. انتشار نظرات کاربران الزاماً به معنای تایید آنها نیست. شما می توانید موافقت یا مخالفت خود با نظرات ارائه شده را از طریق کلیک بر روی شکلکهای زیر نظرات اعلام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *