سرویس اجتماعی- دومین جلسه هم اندیشی اعضای شورای اسلامی شهرستان خوانسار با مهندس محمود مسلم زاده فرماندار خوانسار در محل فرمانداری تشکیل شد.

به گزارش خوانسارنیوز به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان خوانساردومین جلسه هم اندیشی ونشست مشترک اعضای شورای اسلامی شهرستان خوانسار با فرماندار شهرستان برگزار شد.

فرماندار در این جلسه و در ابتدا به نقش و اهمیت شورا پرداخته و گفت : در نظام مقدس جمهوری اسلامی، شوراها دارای جایگاه مهمی هستند ، چنان‌که در قانون اساسی علاوه براصل ششم که در آن به موازات علاوه بر نحوه انتخاب رئیس‌جمهور و نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، از انتخاب اعضای شوراهای اسلامی هم یادشده است.

وی در ادامه گفت : یکی از وظایف مهم و اصلی شوراها بسترسازی برای بروز و ظهور مشارکت عمومی مردم در امور مربوط به شهر و روستا می باشد.
مسلم زاده گفت:شوراها باید به عنوان پل ارتباطی مردم با مسئولان عمل کنند و در راستای توسعه پایدار و دستیابی به مدیریت شهری و روستایی خوب و سالم ارتباط تنگاتنگی با نظام اداری و اقتصادی داشته باشند .

فرماندار در ادامه ابراز داشت : شوراها می بایست استقلال رای داشته باشند ، تا مصوبات آنها بعد از بررسی فرمانداری‌ها به قانون تبدیل شود ، اگر ارتباط مجموعه فرمانداری‌ها با شوراها رابطه مناسب و معقولی نباشد ، مطمئنا مردم شهر و روستا ضرر می‌کنند و روند سرعت توسعه کاهش پیدا خواهد کرد. لذا می‌طلبد که شوراها، فرمانداری‌ و سایر بخش‌های دولتی مرتبط در چارچوب قانون به هم احترام بگذارند ، و همدل ، واحد و یکصدا باشند .بنابراین دستگاه های اجرایی شهرستان باید همکاری لازم را با شوراها داشته باشند.

در ادامه محمدتقی اورعی، رئیس شورای شهرستان از تشکیل این جلسه به منظور تقدیر و تشکر از زحمات ارزشمند فرماندار شهرستان، اعضای شورا ومدیران دستگاهها ونیز مدافعان سلامت در شهر وروستا سخن گفت و افزود: هدف از برگزاری جلسات شورای شهرستان اتحاد و انسجام و ارتباط بیشتر ادارات و ارگانها با شورای اسلامی می باشد.
رییس و اعضای شورای اسلامی شهرستان درادامه به بیان مشکلات پیرامون ورودیهای خوانسار ، آبگیری سد باغکل ،منازل ساخته شده در بستر رودخانه، میراث فرهنگی، مسئله فاضلاب ، داروخانه بیماریهای صعب العلاج برای غرب استان، و مسائل داخلی مطالبی را بیان نمودند .درپایان علاوه بر بیان نظرات اعضای شورای شهرستان مصوباتی نیز اعمال گردید .

By Khansarnews

قابل توجه خوانندگان محترم سایت: به منظور آگاهی از سیاستهای خوانسارنیوز، لطفاً قبل از اظهار نظر در خصوص مطالب منتشره و نظرات کاربران دیگر، مطالب مندرج در قسمت "درباره ما" و "حریم خصوصی کاربران" را مطالعه فرمایید. انتشار نظرات کاربران الزاماً به معنای تایید آنها نیست. شما می توانید موافقت یا مخالفت خود با نظرات ارائه شده را از طریق کلیک بر روی شکلکهای زیر نظرات اعلام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *