«شورا»، سفارش قرآن، رویۀ معمولِ پیامبر عالیقدر اسلام (ص) و هم افزایی عقل ها و اندیشه های پالایش شده است و اعضای محترم شورا های اسلامی، باید «عصارۀ فضائل مردم» باشند

خوشبختانه، در همۀ دوره ها، منتخبین شورای اسلامی شهر خوانسار، اشخاصی متین، خوش سابقه، مردمدار و فرهیخته بوده اند و اینکه در همۀ این دوره ها، مردم با فرهنگ خوانسار، به فرهنگیان و معلمان، عنایت ویژه داشته اند، نشان فکر بلندِ مردم و معتمد بودنِ فرهنگیان عزیز است.
چند روز دیگر، شورای پنجم، سنگر خدمتگزاری در این میدان را به شورای ششم می سپارند، دعا می کنم و امیدوارم، این شورا نیز همانند شوراهای سابق، با همدلی، هماهنگی، صبر ، متانت و مردمداری، در جهت اجرای خدمات ارزنده، به شهر شهیدان، شهر حوزه های علمیه، مهد علمای بزرگ، مراجع تقلید معظم و فرهیختگان و دانشمندان، موفق و عاقبت بخیر باشند.
❤️اینجانب، به عنوان شهروندی کوچک و معلمی دلسوز، حسب وظیفۀ آموزگاری، مواردی را به محضر عزیزان شورا، تقدیم می دارم.❤️
1)شورا، مکانِ همدلی، هم اندیشی، همفکری و فرهیختگی است، لذا با وحدت و اتحاد، افکار بلند و نظرات بی شائبۀ خود را روی هم بریزید و برای هرچه بهتر اداره شدن شهر، برنامه ریزی کنید.
2) شما همگی فرهیخته، دانا و توانمندهستید، اما استفاده از نظرات و پیشنهادهای سایر مردم، در اجرای هرچه بهتر منویات شما، اثرات مفیدی خواهد داشت؛
کما اینکه ،در این زمینه، سفارشات مؤکّدی از معصومین سلام الله علیهم، صورت گرفته که تکلیف را بسی سنگین می نماید، ازجمله امیرالمؤمنین علی علیه السلام فرموده است :
✅«با افراد عاقل و صاحب خرد، مشورت کن، تا از لغزش و پشیمانی ایمن گردی.»
و رسول خدا صلوات علیه، فرموده است:
✅«کسی که می خواهد کاری انجام دهد و در مورد آن، با فرد دینداری مشورت کند، خداوند او را به آنچه بهترین است، موفق می دارد.»
3)شهر خوانسار، همواره سرشار از اشخاصِ متعهد و متخصص بوده است، اما به سبب شرافت نفس و مناعت طبع، که از ویژگی های مؤمنین است، کمتر خودنمایی می کنند، در حمایت و همراه کردن آنان و هموار کردن میدان برای بهره مندی بیشتر از همّت و فکر بلندشان، زمینه های لازم را فراهم نمایید.
4) درست است که اشخاص غیر بومیِ شاغل در مناصب شهر، برای ما عزیز و چون مهمان گرامیمان هستند، غبارِ قدمهای مبارکشان توتیای چشم ماست، اما سوابق نشان داده است که این عزیزان، بعد از کسب تجربۀ کافی، از شهر ما هجرت می کنند و ما همچنان محتاج مدیران و کارمندان با تجربه، باقی می مانیم، لذا از شورای محترم شهر، انتظار است، در جهت جذب، حمایت و نگهداری کارمندان و مدیران بومی، تلاش و همت مضاعف به کار گیرند، تا فرزندان این مرز و بوم که موفقیتشان در شهرهای دیگر همواره چشم گیر بوده است، زمینۀ خدمت در خوانسار نیز برایشان فراهم و همشهریان، از توانمندی و تجربیات ارزندۀ آنها، بهرۀ بیشتری نصیبشان گردد؛ توجهی مختصر به ارگانها و اداراتی که شخصیتی بومی در آنجا مسؤولیت دارد، شاهد صدق این نظریه است.
5) شهرخوانسار، دارای حاشیه های فقیر نشینی است که مردمی زحمت کش و محتاجِ عنایت و یاری بیشتر، در آنجا زندگی می کنند، از شورای محترم انتظار است که برای دادن امکانات رفاهی مناسب، به این نواحی، توجه بیشتری مبذول نمایند، از جمله این نواحی، ناحیۀ «مسکن مهر» است که علیرغم طراحی خیابانهای اصلی خوب و زیبا در آنجا، اما در مورد کوچه های فرعی ، مکان های رفاهی، ایجاد فضای سبز و سایر امکانات، هنوز اقدامات مؤثری انجام نشده و به کمک های بیشتری نیازمند است.

از زحمات و تلاشهای مؤثر و مدبرانۀ شورای محترم سابق سپاسگزاری و برای اعضای بزرگوار و معزز شورای ششم، آرزوی توفیق روز افزون می نمایم.
اللَّهُمَّ وَفِّقْنِا لِمَا تُحِبُّ وَتَرْضَى مِنَ الْقَوْلِ وَالْعَمَلِ وَالنِّيَّةِ وَالْهُدَى إِنَّكَ عَلَى كُلِّ شَیئٍ قَدیرٌ

سیدحسین میرباقری، معلم بازنشستۀ ریاضیات مراکز آموزشی خوانسار

By Khansarnews

قابل توجه خوانندگان محترم سایت: به منظور آگاهی از سیاستهای خوانسارنیوز، لطفاً قبل از اظهار نظر در خصوص مطالب منتشره و نظرات کاربران دیگر، مطالب مندرج در قسمت "درباره ما" و "حریم خصوصی کاربران" را مطالعه فرمایید. انتشار نظرات کاربران الزاماً به معنای تایید آنها نیست. شما می توانید موافقت یا مخالفت خود با نظرات ارائه شده را از طریق کلیک بر روی شکلکهای زیر نظرات اعلام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *