سرویس بهداشت و سلامت- جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای خوانسار به ریاست فرماندار شهرستان در فرمانداری خوانسار برگزار شد.

تنها راه برای مقابله با کرونا، تغییر سبک زندگی است

مدیر شبکه بهداشت و درمان خوانسار با بیان این مطلب که تنها راه برای مقابله با کرونا، تغییر سبک زندگی است، افزود: برای این که هم بیماری کنترل شود و هم مجبور به تعطیلی کسب و کار نشویم، تنها راه ممکن رعایت پروتکل‌های بهداشتی به عنوان تنها گزینه است.

به گزارش خوانسارنیوز به نقل از دالان سبز، محمدصادق فیاضی در جلسه ستاد مقابله با کرونای شهرستان خوانسار گفت: بحرانی شدن وضعیت خوانسار و بسیاری از شهرهای دیگر، عادی شدن بیماری برای مردم و سستی بسیاری از آنها در رعایت نکات بهداشتی بود.

وی ادامه داد: تغییر وضعیت شهر از سیاه به نارنجی، نباید دوباره منجر به کاهش میزان رعایت دستورالعمل‌ها شود بلکه باید تلاش کنیم در گام بعدی به سوی رنگ زرد و سفید حرکت کنیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان خوانسار تاکید کرد: یکایک شهروندان باید در این زمینه احساس مسئولیت کنند و موارد عدم استفاده صحیح از ماسک یا عدم رعایت فاصله فیزیکی را به هم گوشزد کنند؛ چرا که پاندمی کرونا به هیچ وجه مسأله‌ای شخصی نیست.

وی با تاکید بر ضرورت برگزاری تمام جلسات اداری به صورت آنلاین و وبینار، از عملی نشدن این موضوع پس از گذشت نه ماه از شروع بیماری در شهرستان انتقاد کرد.

دکتر فیاضی تصریح کرد: در ماه گذشته، سی نفر بستری داشتیم که اگرچه نسبت به جمعیت قابل توجه است، اما سیر کاهشی آن مشاهده می‌شود.

وی با اعلام این خبر که نسبت به مهر ماه بیش از سی درصد کاهش مراجعه، ابتلا و فوت داشته‌ایم اظهار امیدواری کرد تا در صورت رعایت به همین شکل، تا نیمه آذر شهرستان دوباره در رنگ‌بندی بهتری قرار گیرد.

دلیل اصلی تشدید سختگیری‌ها در خوانسار هجوم دوباره مسافران به شهرستان است

محمود مسلم زاده، فرماندار و رئیس ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای خوانسار نیز بیان داشت: دلیل اصلی تشدید سختگیری‌ها در خوانسار علی‌رغم بهبود وضعیت، باز گذاشتن خروجی‌های کلان‌شهرها و شهرهای قرمز و بیم هجوم دوباره مسافران به دلیل تعطیلی این شهرها است.

وی با تاکید بر ضرورت عدم غفلت از روستاها در رعایت و نظارت بر پروتکل‌ها و قرنطینه موارد مثبت تصریح کرد: دهیاران و خانه‌های بهداشت روستایی در این زمینه اهتمام کافی داشته باشند.

سلامت شهروندان و اجرای دستورالعمل‌های ستاد کرونا اولویت پلیس است

جانشین فرماندهی انتظامی خوانسار نیز در ادامه جلسه اذعان داشت: کنترل تجمع در فروشگاه‌های بزرگ و رعایت نکات بهداشتی در میوه فروشی‌های شهر همچنان محل اشکال است.

وی افزود: بازگشایی خیابان سرچشمه در صورت صلاحدید سایر اعضای ستاد، می‌تواند بار ترافیک بخشی از شهر را کاهش کند.

سرهنگ کریمیان خاطرنشان کرد: طی چند روز اخیر و همزمان با اعمال محدودیت‌های ورود پلاک‌های غیر بومی، فشار و هجمه فراوانی روی پرسنل انتظامی و پلیس راهور شهرستان بوده، اما سلامت شهروندان و اجرای دستورالعمل‌های ستاد کرونا برای ما همچنان در اولویت است و پلیس در این مسیر قاطعانه ایستاده است.

وی افزود: در زمینه تجهیزات محدود‌سازی و کنترل معابر، نیازمند کمک و همکاری سایر ارگان‌ها هستیم.

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی خوانسار در پایان اظهار داشت: طی دو روز گذشته ۱۳۵ فقره قبض جریمه پانصد و ده هزار تومانی برای پلاک‌های غیربومی صادر شده است.

طرح محله محور پایش سلامت در پانزده نقطه شهر اجرا می شود

فرمانده سپاه ناحیه خوانسار از اجرایی شدن طرح محله محور پایش سلامت با نام طرح محله محور سردار سلیمانی در پانزده نقطه از شهر در آینده ای نزدیک خبر داد.

سرهنگ رحمانی با اشاره به این که در هر قرارگاه نماینده‌ای از هر یک از دستگاه‌های ذی‌ربط حضور خواهند داشت، گفت: هدف عمده این طرح، آموزش و ترویج همگانی، فرهنگ سازی، شناسایی نیازمندان و کمک به بیماریابی است.
وی تصریح کرد: باید تلاش کنیم حتی یک نفر در سطح شهرستان نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی غافل یا بی‌تفاوت نباشد.

فرمانده سپاه ناحیه خوانسار از فعالان فضای مجازی و رسانه‌ها با محوریت و هدایت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست تا به صورت یکپارچه در راستای اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی عمل کنند.

وی تاکید کرد: سابقه بحران‌ها و مشکلات پیش از این به خوبی روشنگر این نکته است که بسیج مردمی در این دوره هم می‌تواند تاثیر به‌سزایی در عبور از معضل کرونا داشته باشد.

ناچار به برخورد قضایی و ضابطه مند با متخلفان هستیم

دادستان دادگاه عمومی و انقلاب شهرستان خوانسار هم در جلسه ستاد مقابله با کرونای شهرستان با بیان این نکته که اولویت در کنترل پاندمی کرونا، درونی کردن نکات بهداشتی از طریق فرهنگ سازی است، اذعان داشت: اما طبیعی است در نهایت مجبور به برخورد قضایی و ضابطه‌مند با متخلفان هستیم.

محمد قاسمی تصریح کرد: همگی موظف به عمل به قانون هستیم و حتی نقص یا نارسایی قانون، نباید مانع عمل به آن شود.

وی تاکید کرد: در اجرای مصوبات و تصمیم‌های ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا، هر یک موظف به عمل به وظیفه خود و حضور در میدان هستیم و کوتاهی یا به میدان نیامدن دیگران، نمی‌تواند بهانه شانه خالی کردن ما شود.

دادستان خوانسار با تاکید بر رصد پیگیری تمام فعالیت‌ها در فضای مجازی اظهار داشت: توهین‌ها، تشویش اذهان عمومی و یا نظریه سازی‌های نادرست که جان و سلامت شهروندان را در معرض خطر قرار دهد، به طور قطع مورد پیگیری قضایی قرار خواهد گرفت.

در زمینه حمایت از واحدهای صنفی در دوران تعطیلی کوتاهی شده است

رئیس اتاق اصناف شهرستان خوانسار نیز در این جلسه با قدردانی از همکاری اصناف شهرستان اظهار داشت: به خود ببالیم که خدمتگزار این مردم با فرهنگ و اصنافی هستیم که موقعیت خطیر شهر را به خوبی درک کرده و در زمینه رعایت پروتکل‌ها و پذیرش محدودیت‌ها کمال همکاری را با ستاد مقابله با کرونا داشتند.

وی بیان داشت: طبق آمار، حدود ۲/۳درصد از اصناف پروتکل‌های بهداشتی را چنان که باید و شاید رعایت نکرده‌اند.

سعید ربانی فر افزود: هر رسته صنفی در خوانسار برای خود، به فراخور ویژگی‌های شغلی، پروتکل‌های اختصاصی وضع کرده است و این بومی سازی، مختص خوانسار است که می‌تواند به عنوان یک الگو برای سایر نقاط کشور در نظر گرفته شود.

وی خاطرنشان ساخت: تصمیم نادرست برای تعطیلی شهرهای بزرگ و باز گذاشتن خروجی‌ها، دوباره شهرهای کوچک را در معرض خطر قرار داده است.

رئیس اتاق اصناف خوانسار اذعان کرد: در مورد مسدود کردن ورودی‌های منتهی به بازار، دستگاه‌ها و مسئولان تمام بار هجمه‌های منتقدان و معترضان را به دوش اتاق اصناف انداختند و این منصفانه نیست.

وی گفت: در دوران تعطیلی واحدهای صنفی، با وجود وعده‌های دولت در زمینه حمایت از آنها به ویژه اعطای تسهیلات، کوتاهی شده و سیر اداری و بوروکراسی مانع اجرای درست این حمایت شده است.

ربانی فر فهرست چهارگانه گروه‌بندی مشاغل کشور را کارشناسانه ندانست و افزود: موارد زیادی در این امر رعایت نشده است.

مصوبات این جلسه از طریق همین رسانه به اطلاع مخاطبان عزیز خواهد رسید.

By Khansarnews

قابل توجه خوانندگان محترم سایت: به منظور آگاهی از سیاستهای خوانسارنیوز، لطفاً قبل از اظهار نظر در خصوص مطالب منتشره و نظرات کاربران دیگر، مطالب مندرج در قسمت "درباره ما" و "حریم خصوصی کاربران" را مطالعه فرمایید. انتشار نظرات کاربران الزاماً به معنای تایید آنها نیست. شما می توانید موافقت یا مخالفت خود با نظرات ارائه شده را از طریق کلیک بر روی شکلکهای زیر نظرات اعلام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *