خالفت‌های بسیاری با طرح تشکیل استان گلساران در شمال اصفهان وجود دارد، اما نماینده کاشان، آران و بیدگل و چند نماینده دیگر از شهرهای شمالی استان همچنان خواهان بررسی این طرح در مجلس شورای اسلامی هستند. آنها لایحه این ارتقای استانی را به هیأت رئیسه مجلس ارائه کرده‌اند و گزارش کامل این طرح در صفحه ایرانشهر همشهری به چاپ رسید. استاندار اصفهان اما این اقدام را بدون درنظر گرفتن منافع منطقه‌ای و مردمی می‌داند و در این‌باره به همشهری می‌گوید: دوباره مطرح شدن تشکیل استانی جدید قابل‌قبول نیست، آن هم درحالی‌که باید همدلی، وحدت و هماهنگی از سوی نمایندگان به مردم تأکید شود.
عباس رضایی درباره مشکلات و هزینه‌های رفت‌و‌آمد از کاشان به مرکز استان می گوید: طی 2 سال اخیر هر ‌ماه به کاشان سفر کرده‌ام و حق ماموریت و اضافه کاری من آنقدرها نبوده که قابل گفتن باشد. سایر مدیران هم اینطور هستند و چنین مبالغی اصلا دلیل کارشناسی برای تشکیل یک استان نیست. آیا درصورت ایجاد گلساران ماموریت‌ها و هزینه‌های تردد از کاشان به شهرهای دیگر و برعکس حذف می‌شود؟ باید مدیران کل، معاونت‌ها و ادارات جدید هم اضافه شوند که هر کدام هزینه‌های هنگفتی دارند، آیا اینها هزینه‌بر نیست؟ آیا مشکلات و مسائل اجتماعی، فرهنگی و لطمات روحی و روانی که برای مردم ایجاد می‌شود درنظر گرفته شده است؟ مردم گلپایگان و خوانسار طومارهای چند متری برای ما ارسال می‌کنند که دلشان نمی‌خواهد از اصفهان جدا شوند. تمام این طومارها به وزارت کشور ارسال شده است. موافقان طرح چرا این شرایط را درنظر نمی‌گیرند؟  رضایی درباره حد و حدود اختیارات فرمانداری‌های ویژه هم می‌گوید : در این‌باره تا جایی که قانون اجازه می‌داد اختیارات به فرمانداری‌های ویژه ازجمله فرمانداری کاشان اعطا شده، اما اینکه یک مسئول نتوانسته از اختیاراتش استفاده کند ربطی به قانون و محدودیت‌ها ندارد. طبق قانون ما نتوانستیم کمیسیون ماده 5 را به کاشان بدهیم و اعتراضاتی در این‌باره وجود دارد اما معاون عمرانی استانداری به کاشان سفر می‌کند و کمیسیون ماده 5 تشکیل می‌شود. استاندار در پایان می افزاید: اگر قصوری در عملکرد من وجود دارد و موجب نارضایتی است، بهترین اتفاق این است که کمبودها یا درخواست فرمانداری برای اختیارات بیشتر که مبنای قانونی داشته باشد، مطرح و حل و فصل شود. در این‌باره تمام حمایت‌ها صورت می‌گیرد و تمنای ما هم این است که به این مسائل از تمام ابعاد توجه شود. مردم مومن دارالمومنین کاشان ایمان داشته باشند که ما هیچ حس جدایی نسبت به آنها نداریم که قصوری در ارائه خدمات یا حمایت‌ از آنها وجود داشته باشد.

روزنامه همشهری 30 مهر 99

By Khansarnews

قابل توجه خوانندگان محترم سایت: به منظور آگاهی از سیاستهای خوانسارنیوز، لطفاً قبل از اظهار نظر در خصوص مطالب منتشره و نظرات کاربران دیگر، مطالب مندرج در قسمت "درباره ما" و "حریم خصوصی کاربران" را مطالعه فرمایید. انتشار نظرات کاربران الزاماً به معنای تایید آنها نیست. شما می توانید موافقت یا مخالفت خود با نظرات ارائه شده را از طریق کلیک بر روی شکلکهای زیر نظرات اعلام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *