سرویس سلامت و بهداشت- سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: شهرستان‌های خوانسار، سمیرم، شاهین‌شهر و میمه، گلپایگان و نجف‌آباد بدلیل افزایش ناگهانی موارد ابتلا و بستری بیماران کرونا در شرایط بحرانی قرار گرفتند.

آرش نجیمی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: پنج شهرستان مذکور در نخستین روز آبان جاری بدلیل افزایش پیک بستری بیماران دارای علائم بیماری کرونا در فهرست شهرستان‌های بحرانی کرونا در کشور قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه این فهرست به معنی حاد نبودن شرایط در سایر شهرستان‌ها نیست، اظهار داشت: شهرستان‌های بحرانی بسته به افزایش تعداد موارد ابتلا و بستری اعلام می‌شوند.

نجیمی با اشاره به اینکه امروز تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های استان اصفهان از محدوده یکهزار و ۶۰۰ نفر فراتر رفت و به یک هزار و ۷۶۲ بیمار رسید، تصریح کرد: تعداد موارد مرگ و میر نیز در ۲ روز اخیر در محدوده ۴۰ نفر قرار داشت و امروز به ۳۹ نفر رسید که ابتلای ۲۵ نفر آنها قطعی بود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه از بیماران بستری، ۳۴۷ نفر بدحال و در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند، اضافه کرد: در شبانه روز گذشته یکهزار و ۳۹۶ مورد ابتلای جدید به کرونا در استان شناسایی شد.

نجیمی با اشاره به اینکه در زمان حاضر ۱۶ شهرستان استان در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند، ادامه داد: هفت شهرستان در وضعیت نارنجی و یک شهرستان در وضعیت زرد است.

نجیمی از مردم خواست تا علاوه بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از هر گونه سفر و جا به‌جایی بین استانی و شهری در این روزها برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا پرهیز کنند.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان نیز درباره محدودیت‌های کرونا گفت: در تعطیلات پیش رو مکان‌های تفریحی و اقامتی استان همچنان تعطیل است و شهروندان از سفر به سایر استان‌ها خودداری کنند.

حجت الله غلامی افزود: پارک‌ها، تفرجگاه‌ها و مراکز تفریحی استان اصفهان همچنان تعطیل است و مردم به این اماکن مراجعه نکنند.

وی با اشاره به ماه ربیع الاول و برگزاری مراسم و جشن‌ها گفت: مراکز خدمات ‌دهنده در صورت رعایت نکردن دستورالعمل‌ها و فاصله‌گذاری اجتماعی با تشدید نظارت‌ها در این ماه پلمب خواهند شد.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان اظهار کرد: کلیه مراکز پرخطری که تعطیل شده بودند با رعایت دقیق دستورالعمل‌ها و ظرفیت تعیین شده و میزان درصد پذیرش می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند و مراکزی مانند چایخانه‌ها از صرف غذا پرهیز کنند.

بنا به گزارش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از ابتدای شیوع کووید ۱۹ تا پایان مهر امسال حدود ۴۲ هزار بیمار دارای علائم کرونا در بیمارستان‌های این استان بستری شدند و از بین آنها چهار هزار و ۶۰۰ نفر جان باختند که تست کرونای ۲ هزار و ۳۰۰ نفر آنها مثبت و قطعی بود.

براساس آخرین اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون بیش از ۵۵۰ هزار بطور قطعی به کووید ۱۹ مبتلا شدند و بیش از ۳۱ هزار نفر جان باختند.

By Khansarnews

قابل توجه خوانندگان محترم سایت: به منظور آگاهی از سیاستهای خوانسارنیوز، لطفاً قبل از اظهار نظر در خصوص مطالب منتشره و نظرات کاربران دیگر، مطالب مندرج در قسمت "درباره ما" و "حریم خصوصی کاربران" را مطالعه فرمایید. انتشار نظرات کاربران الزاماً به معنای تایید آنها نیست. شما می توانید موافقت یا مخالفت خود با نظرات ارائه شده را از طریق کلیک بر روی شکلکهای زیر نظرات اعلام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *