جلسه ستاد مدیریت کرونای خوانسار

سرویس اجتماعی- جلسه فوری ستاد مدیریت بحران و مقابله با کرونای خوانسار، بعد ظهر جمعه 9 آبان ماه 99 در محل فرمانداری خوانسار تشکیل شد.

مکلف به اجرای تمام و کمال وظیفه خود برای بازگشت سلامتی به جامعه هستیم

به گزارش خوانسارنیوز به نقل از دالان سبز، معاون سیاسی-امنیتی فرمانداری خوانسار در آغاز این جلسه ضمن قدردانی از همراهی مردم فهیم خوانسار در اجرای محدودیت‌های اخیر، تلاش مدیران دستگاه‌های مختلف شهر نیز در فرهنگ سازی، آموزش و نظارت در این زمینه را نیز ستود

عبدالله صانعی افزود: یکایک ما به عنوان خدمتگزاران جامعه و نظام، به سبب مسئولیتی که داریم، مکلف به انجام تمام و کمال وظیفه خود در راستای بازگشت سلامتی به جامعه و کاهش فشار کنونی بر کادر درمان هستیم و آیندگان بی تردید در مورد عملکرد ما در این روزها قضاوت خواهند کرد.

جریمه پانصد هزار تومانی در انتظار متخلفان است

معاونت برنامه‌ریزی و عمرانی فرمانداری خوانسار، نیز در ادامه با اشاره به این مطلب که تعداد بستری‌ها در شهرستان همچنان رو به افزایش است، اظهار داشت: در حال حاضر هجده نفر مبتلای قطعی به کرونا در بیمارستان فاطمیه بستری هستند.

عبدالرضا دهاقین تصریح کرد: در شرایط فوق حاد کنونی، نیازمند بسیج تمام منابع و نیروی انسانی ادارات شهرستان هستیم.

وی با بیان این مطلب که از آغاز روز شنبه، ورود و تردد هر گونه خودرو با پلاک غیر بومی در سطح شهرستان ممنوع بوده و در ورودی‌های شهر از این امر ممانعت خواهد شد افزود: علاوه بر حضور فیزیکی نیروهای انتظامی، دوربین‌های موجود در ورودی‌ها نیز پلاک‌های غیر بومی را شناسایی خواهند کرد و همچنین جریمه پانصد هزار تومانی در انتظار متخلفان خواهد بود.

معاون برنامه ریزی و عمرانی فرمانداری خوانسار اظهار داشت: اطلاع‌رسانی و آموزش از فردا با استفاده از خودرو و بلندگو در سطح شهرستان انجام خواهد گرفت.

وی در پایان ضمن قدردانی از بازرسی اتاق اصناف و شبکه بهداشت و درمان شهرستان و همچنین همکاری کسبه با این ستاد تاکید کرد: اگر برخی بانک‌ها و فروشگاه‌های بزرگ همچنان فعالیت اقتصادی خود را بر سلامت جامعه ارجح بشمرند، ناگزیر از برخورد قهری با مدیران آنها خواهیم بود.

نصب دوربین های مدار بسته در میدان امام انجام می شود

محسن اسحاقی، شهردار خوانسار نیز در این جلسه اظهار داشت: نصب دوربین‌های مداربسته جهت کنترل دقیق‌تر رعایت مصوبات در سطح شهر به ویژه در میدان امام خمینی در چند روز آینده انجام خواهد شد.

وی تردد افراد مشکوک و مبتلا به کرونا در سطح شهر و عدم رعایت قرنطینه دو هفته‌ای توسط بیماران، را خطرآفرین خواند.

تعطیلی اصناف بدون اقدامات حمایتی چاره اصلی کار نیست

رئیس اتاق اصناف شهرستان خوانسار نیز در این جلسه با اظهار این مطلب که ما باید با کرونا زندگی کنیم و با وقوف به این که اصناف می‌توانند نقش مهمی در کاهش سرعت شیوع داشته باشند، گفت: اعلام می کنم که تعطیلی اصناف بدون اندیشیدن تمهیدات حمایتی از ایشان، چاره اصلی کار نیست.

وی افزود: در تهیه لیست گروه‌های شغلی مشمول تعطیلی موقت، به اندازه کافی کار کارشناسی صورت نگرفته و کلی بودن برخی عناوین صنفی و تعدد تبصره‌ها بعضا مانع اجرای صحیح دستورات است.

سعید ربانی فر، انعکاس برخوردها، گزارش پلمب واحدهای متخلف و انتشار قبوض جریمه پلاک‌های غیر بومی در رسانه‌ها، را نشان دهنده راسخ بودن عزم مدیریت شهر در مورد نظارت بر رعایت پروتکلهای بهداشتی دانست.

جریمه تردد خودروهای غیر بومی در خوانسار از عصر امروز اجرایی می شود

جانشین فرماندهی انتظامی خوانسار، نیز در ادامه این جلسه اعلام کرد، کد تخلف برای تردد و ورود خودروهای غیر بومی در راستای اعمال قانون تعریف و اعلام شده و قبض‌‌های جریمه برای متخلفان از عصر امروز صادر خواهد شد.

سرهنگ کریمیان با بیان این مطلب که ماموران انتظامی در روز جاری با جدیت به پلمب واحدهای صنفی متخلف اقدام نموده‌اند، تصریح کرد: فرهنگ‌سازی در زمینه رعایت پروتکلهای بهداشتی چنان که باید و شاید انجام نشده است.

وی تاکید کرد: اعمال جریمه خودروهای غیر بومی آخرین راهی است که در جهت حفظ سلامتی شهروندان در دستور کار قرار گرفته و متاسفانه ناگزیر از اجرای آن هستیم.

نگران شهرک های صنعتی باشیم

عاطفه کریمی رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نیز در این جلسه گفت: نظارت بر ادامه فعالیت واحدهای تولیدی واقع در شهرک‌ صنعتی، مطالبه قشر بزرگی از شهروندان است و نیازمند تصمیم‌گیری ستاد و برگزاری جلسه ویژه با مدیران کارخانجات هستیم.

By Khansarnews

قابل توجه خوانندگان محترم سایت: به منظور آگاهی از سیاستهای خوانسارنیوز، لطفاً قبل از اظهار نظر در خصوص مطالب منتشره و نظرات کاربران دیگر، مطالب مندرج در قسمت "درباره ما" و "حریم خصوصی کاربران" را مطالعه فرمایید. انتشار نظرات کاربران الزاماً به معنای تایید آنها نیست. شما می توانید موافقت یا مخالفت خود با نظرات ارائه شده را از طریق کلیک بر روی شکلکهای زیر نظرات اعلام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *