پنج شنبه, دی ۶پایگاه اطلاع رسانی خوانسار
Shadow

برنامه‌ریزی بلندمدت برای پرورش مدیران جوان در آموزش و پرورش اصفهان داریم

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان، در نشست با جوانان فعال در عرصه تعلیم و تربیت گفت: باید به جوانان اعتماد کنیم و این اعتماد زمینه‌ساز پرورش کارشناسان و مدیران آینده در سیستم آموزشی خواهد بود و برنامه‌ریزی بلندمدت برای پرورش جوانان و تأمین منابع انسانی موردنیاز آموزش و پرورش در آینده ضروری است.

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، محمدرضا نظریان، مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان، در نشست با جوانان فعال در عرصه تعلیم و تربیت، به تشریح رویکردهای جدید خود در زمینه تحول سیستم آموزشی پرداخت و با تأکید بر اهمیت نقد سازنده اظهار داشت: فضای نقد و بررسی باید سازنده باشد و از نقدهای سازنده استقبال می‌کنیم و تغییروتحول در سیستم آموزشی با شفاف‌سازی و اصلاح فرایندها امکان‌پذیر است.

وی ادامه داد: این تغییرات در رویکردهای آموزش و پرورش تنها با همکاری و هم‌افزایی تمامی افراد و نهادهای مرتبط محقق خواهد شد.

نظریان چهار باور اصلی نظریان برای تحول در آموزش و پرورش استان معرفی و بیان کرد: در برنامه کاری خود با چهار باور به تحول در آموزش و پرورش، باور به جوانان و توسعه منابع انسانی، باور به تصمیم‌سازی مبتنی بر تفکر جمعی و پژوهش، باور به اقتدار، استقلال و اعتدال در مدیریت عملیاتی خواهم کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان  با اشاره به‌ضرورت تغییر در سیستم آموزش و پرورش گفت: شرایط جامعه به‌گونه‌ای است که مردم انتظار دارند تغییرات صورت گیرد و اگر تغییرات لازم انجام نشود، به‌نوعی به آرای مردم بی‌احترامی کرده‌ایم و این تغییرات در رویکردها باید شامل احترام به‌جای مردم و اعمال اصلاحات مستمر در سیستم آموزشی باشد.

وی در ادامه سخنان خود بر اهمیت اعتماد به جوانان تأکید و بیان داشت: باید به جوانان اعتماد کنیم و این اعتماد زمینه‌ساز پرورش کارشناسان و مدیران آینده در سیستم آموزشی خواهد بود و برنامه‌ریزی بلندمدت برای پرورش جوانان و تأمین منابع انسانی موردنیاز آموزش و پرورش در آینده ضروری است.

نظریان با اشاره به سومین باور خود را اتخاذ تصمیمات بر مبنای تفکر جمعی و پژوهش، عنوان کرد: تصمیم‌گیری‌های غیرکارشناسی و شتاب‌زده نمی‌تواند منجر به نتایج مثبت شود و باید تصمیمات خود را مبتنی بر پژوهش و تحلیل‌های جمعی اتخاذ کنیم تا نتایج بهتری در سطح جامعه آموزشی داشته باشیم و این فرایند از سطح کلان مدیریت تا سطح کلاس‌های درس اثرگذار خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان همچنین بر لزوم استقلال و اعتدال در سیاست‌گذاری و مدیریت تأکید کرد و گفت: آموزش و پرورشی موفق است که درعین‌حال که مقتدر و مستقل است، معدل هم باشد، از افراط‌وتفریط در تصمیم‌گیری‌ها اجتناب کند، همچنین در تصمیمات خود نباید از اصول تخصصی و علمی دور شویم و تصمیمات باید به‌دوراز انگیزه‌های سیاسی و باهدف ارتقای کیفیت آموزشی اتخاذ شوند.

وی به ارتقای کیفیت آموزشی در مدارس دولتی و برقراری عدالت آموزشی پرداخت و افزود: هدف ما این است که مدارس دولتی به‌اندازه‌ای تقویت شوند که والدین هیچ تفاوتی بین انتخاب مدرسه دولتی و غیردولتی احساس نکنند و با اشاره به نقدهایی که به وضعیت مدارس دولتی وارد است، این مدارس باید آن‌قدر تقویت شوند که همه والدین حق انتخاب برابر میان مدارس دولتی و یا غیردولتی داشته باشند.

نظریان به اهمیت ایجاد آرامش در کلاس‌های درس اشاره و تصریح کرد: آرامش در کلاس‌های درس باید به‌صورت جدی موردتوجه قرار گیرد و تصمیمات اداری و انتصابات باید به‌گونه‌ای باشند که همدلی و همکاری در سیستم آموزشی ایجاد کنند و برای رسیدن به این هدف نیاز به بازنگری در ساختارها و فرایندهای اداری و مدیریتی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به تجربه‌های گذشته خود در آموزش و پرورش گفت: من از کلاس درس شروع کرده‌ام و به‌تمامی سطوح مدیریتی آموزش و پرورش رسیده‌ام و این تجربیات به من این امکان را می‌دهد که تصمیمات آگاهانه‌تری در راستای بهبود سیستم آموزشی اتخاذ کنم و برای تصمیم‌گیری‌های بهتر باید افرادی باتجربه و آشنایی کامل با مسائل آموزشی و تربیتی در سطوح مختلف مدیریتی انتخاب شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *