سرویس اجتماعی- رئیس دانشگاه اصفهان از الحاق ۳ مرکز آموزش عالی استان اصفهان به دو دانشگاه اصفهان و صنعتی اصفهان ذیل طرح ساماندهی مراکز آموزش عالی خبر داد.

به گزارش خوانسارنیوز، هوشنگ طالبی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره ساماندهی مراکز آموزش عالی در استان اصفهان براساس طرح ساماندهی مؤسسات و مراکز آموزش عالی توضیح داد و گفت: براساس این طرح قرار است ۳ دانشکده فنی مهندسی گلپایگان، دانشکده ریاضی و کامپیوتر خوانسار و مرکز آموزش عالی فنی و مهندسی شهرضا به دو دانشگاه صنعتی اصفهان و دانشگاه اصفهان ملحق شوند.

وی افزود: بر همین اساس دانشکده خوانسار و شهر رضا به دانشگاه اصفهان و دانشکده فنی مهندسی گلپایگان به دانشگاه صنعتی اصفهان ملحق خواهد شد.

رئیس دانشگاه اصفهان با تاکید بر اینکه قرار نیست ردیف‌های بودجه‌ای هیچ کدام از این دانشکده‌ها حذف شود، گفت: این سه مرکز در واقع پردیس‌هایی هستند که به قوت خودشان باقی خواهند ماند و فقط مدیریت سیستمی آن‌ها با دانشگاه‌های معین استان خواهد بود.

طالبی همچنین درباره طرح جدید وزارت علوم برای مدیریت استانی آموزش عالی نیز توضیح داد و گفت: براساس این طرح قرار است یک شورایی در وزارتخانه ایجاد شود به نام شورای مدیریت استانی آموزش عالی که رئیس این شورا مقام وزارت است و ۷ نفر از رؤسای دانشگاه‌های سراسر کشور از جمله رئیس دانشگاه علمی کاربردی، رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای، پیام نور و رئیس دانشگاه آزاد اعضای شورا را تشکیل می‌دهند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در هر استانی تعدادی از دانشگاه‌ها به عنوان دانشگاه معین انتخاب شده اند و رئیس آن دانشگاه باید شورای مدیریت استانی را تشکیل دهند که اعضای این شورا در استان‌ها، دانشگاه‌های دولتی هستند و یک نماینده از هر یک از زیر نظام‌های آموزش عالی از جمله دانشگاه پیام نور، علمی کاربردی و فنی و حرفه ای حضور دارند.

رئیس دانشگاه اصفهان تصریح کرد: در این شورای استانی مسائل مختلفی چون مأموریت گرا کردن آموزش عالی، ظرفیت‌ها و نیازها، هماهنگی در مسائل آموزش عالی استانی از جمله ظرفیت‌های دانشجویی و همچنین ظرفیت دانشگاهی برای پذیرش دانشجو مورد بررسی قرار می‌گیرد.

By Khansarnews

قابل توجه خوانندگان محترم سایت: به منظور آگاهی از سیاستهای خوانسارنیوز، لطفاً قبل از اظهار نظر در خصوص مطالب منتشره و نظرات کاربران دیگر، مطالب مندرج در قسمت "درباره ما" و "حریم خصوصی کاربران" را مطالعه فرمایید. انتشار نظرات کاربران الزاماً به معنای تایید آنها نیست. شما می توانید موافقت یا مخالفت خود با نظرات ارائه شده را از طریق کلیک بر روی شکلکهای زیر نظرات اعلام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *