سرویس اجتماعی- مسیرهای منتهی به میدان امام خمینی(ره) خوانسار از صبح روز چهارشنبه 28 مجدداً مسدود گردید.

به گزارش خوانسارنیوز، با وجود وضعیت نارنجی شهرستان خوانسار، با تصمیم مسوولان شهرستان مسیرهای ورودی خیابان امام(ره) از سمت پمپ بنزین، ابتدای خیابان جوانمرد، ثقه الاسلام شهیدی، شهدا و آیت اله غضنفری و همچنین بازار پلگوش مجدداً مسدود و تردد هر گونه خودرو در این محدوده ممنوع اعلام شد.

اگر چه تصمیمات ستادهای ملی، استانی و شهرستانی مقابله با کرونا لازم الاجرا است، اما بدون شک بحث و تبادل نظر و حتی نقد برخی تصمیمات به ویژه از سوی رسانه ها می تواند منجر به بهبود فرایند تصمیم گیری و همچنین جلب رضایتمندی عمومی گردد.

با احترام به تصمیم ستاد مقابله با کرونای شهرستان و با قدردانی از زحمات شبانه روزی مسوولین گرامی، به نظر می رسد مسدودسازی خیابان امام خوانسارآن هم در شرایطی که وضعیت هنوز نارنجی است، با انتقال بار ترافیک شهری به کوچه پس کوچه های جنبی خیابان نه تنها مشکلی را حل نکرده بلکه ضمن ایجاد مشکلات ترافیکی و بهم ریختگی نظم و آراستگی شهری، خود باعث ایجاد خطر و درد سر برای شهروندان می گردد.

همانگونه که تصاویرزیر نشان می دهد، بستن خیابان امام، نه تنها تاثیر چندانی بر کاهش استفاده از خودرو نداشته، بلکه شهروندان خودروهای خود را در کوچه ، پس کوچه های منتهی به خیابان پارک نموده و پیاده در خیابان و پیاده رو تردد می کنند.

عبور و مرور پیاده افراد آن هم در محیط کوچکی چون خوانسار که افراد عمدتاً با یکدیگر آشنا بوده و در هر چند قدم ناچار به توقف و احوالپرسی رو در رو و چهره به چهره هستند ، معنایی جز خروج افراد از داخل یک محیط امن سر بسته و افزایش خطرات انتقال ویروس در مواجهه افراد با یکدیگر ندارد. این در حالی است که وقتی افراد بر خودروی خود سوار بوده و در محل مورد نظر خود پیاده می شوند، دیدارهای چهره به چهره شهروندان و در نتیجه زمینه انتقال ویروس به حداقل خود می رسد.

از طرفی ممنوعیتهای تردد افراد با خودروی شخصی، استفاده از ظرفیت حمل و نقل عمومی محدود شهری را بالاتر برده و خود سبب افزایش درگیری بیشتر افراد با ویروس کرونا خواهد شد.

اینک باید پرسید در شرایطی که عمده نیازمندیهای شهر خوانسار در خیابان امام قابل رفع است و شهر پراکندگی لازم از حیث توزیع امکانات را ندارد،مردم شهرستان به ویژه افراد سالمند چگونه باید در راستای رفع نیازهای خود اقدام نمایند؟ آیا زیرساختهای لازم برای ارائه خدمات غیرحضوری برای مردم ساکن شهر و روستا فراهم است؟ و آیا خلوت شدن خودرو در خیابان امام در حالی که همچنان شهروندان در خیابان و پیاده رو شانه به شانه یا رو در رو حرکت می کنند، از شیوع کرونا کاسته است؟

بر همین اساس ضمن درخواست بررسی جوانب مختلف این تصمیم و اقدام، از مسوولین محترم شهرستان که دغدغه سلامت مردم اولویت اول آنان است، خواهان تجدید نظر در این مصوبه و اتخاذ راهکارهای بهتری برای کاهش حضور مردم در خیابان هستیم.

البته آنچه در این میان نباید فراموش شود آن است که تصمیمات مسوولین در صورتی که توسط مردم حمایت و پشتیبانی نشود، به نتیجه مطلوب نخواهد رسید، لذا کاهش ترددهای غیرضروری و ماندن در خانه تا حد امکان یکی از ضروریاتی است که باید یکایک شهروندان رعایت نمایند.

خسرو دهاقین، مدیر پایگاه اطلاع رسانی خوانسار

By Khansarnews

قابل توجه خوانندگان محترم سایت: به منظور آگاهی از سیاستهای خوانسارنیوز، لطفاً قبل از اظهار نظر در خصوص مطالب منتشره و نظرات کاربران دیگر، مطالب مندرج در قسمت "درباره ما" و "حریم خصوصی کاربران" را مطالعه فرمایید. انتشار نظرات کاربران الزاماً به معنای تایید آنها نیست. شما می توانید موافقت یا مخالفت خود با نظرات ارائه شده را از طریق کلیک بر روی شکلکهای زیر نظرات اعلام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *