سرویس اجتماعی- معمولا بیشترین زمان هایی که از خانه سرقت می شود، مواقعی است که اهالی منزل در مسافرت هستند. از این رو علاوه بر ایجاد امنیت خانه، باید برای مواقع طولانی که یک خانه خالی می ماند، تدابیری اندیشید. به صورت کلی در این مقاله قصد داریم نکاتی را ارائه کنیم که با در نظر گرفتن این موارد می توانید احتمال دزدی از منزلتان را کاهش دهید.

نقطه ضعف های خانه تان را بشناسید و آن ها را پوشش دهید

قبل از اینکه به روش های ایجاد امنیت برای خانه تان فکر کنید، ابتدا باید به نقطه ضعف های منزل فکر کنید و سپس با توجه به آن ها امکانات لازم برای جلوگیری از دزدی را فراهم کنید. در این قسمت به بررسی چند مورد از این نمونه ها خواهیم پرداخت.

به طور مثال اگر منزل شما در انتهای یک کوچه خلوت قرار دارد، هیچ مغازه ای در کوچه نیست و حتی در ساعت خاصی از شبانه روز، آن محوطه بسیار خلوت و ترسناک می شود، بهتر است قبل از هر چیز به فکر تهیه یک دوربین مدار بسته باشید.

دومین نمونه، حالتی است که منزل شما پارکینگ ندارد و یک وسیله نقلیه مانند موتور در حیاط شمالی، به شدت دزدها را تحریک می کند تا به این خانه دستبرد بزنند. هر چند که پیشنهاد می شود با وجود پارکینگ باز هم وسایل نقلیه خود را به ردیاب مجهز کنید. اما با این حال توصیه می شود برای دیوارهای کوتاه بدون حفاظ حیاط فکری کنید.

به صورت کلی این نقطه ضعف ها می توانند هر چیزی باشند. از مقاوم نبودن درب و پنجره تا راه های ساده برای نفوذ به خانه.

احتمال وارد شدن دزد به خانه را در نظر داشته باشید!

حتی اگر خانه تان را به بهترین قفل ها مجهز کرده اید و فکر می کنید که هیچ دزدی نمی تواند وارد منزل شود، باز هم این احتمال را در نظر بگیرید که امکان سرقت از خانه تان وجود دارد. حتی زمانی که خودتان در خانه هستید! قرار نیست تمام دزدی ها در نیمه شب های تاریک انجام شود!
از این رو پیشنهاد می کنیم اشیا قیمتی اعم از طلا و جواهرات در معرض دید و مکان هایی مانند کابینت، کمد، زیر تخت و موارد مشابه قرار ندهید. بهترین راه برای نگهداری از اشیا قیمتی، قرار دادن آن ها در یک گاو صندوق و همچنین مجهز کردن گاو صندوق به یک جی پی اس همراه است.

فرصت جدید برای سارقین منزل ایجاد نکنید!

در بسیاری از موارد دیده شده که افراد یدک ریموت پارکینگ را در جاسوییچی منزل و یا کشو جاکفشی قرار می دهند. توجه داشته باشید که اگر سارقین وارد منزل شما شوند، به سادگی وسایل نقلیه خودتان و دیگر همسایگان داخل پارکینگ را سرقت می کنند.
برای جلوگیری از این مورد پیشنهاد می شود به هیچ عنوان یدک ریموت پارکینگ را در معرض دید قرار ندهید. همچنین با توجه به اینکه همسایگان نیز این ریموت را دارند و ممکن است این سهل انگاری را انجام بدهند، توصیه می کنیم حتما از دزدگیر و ردیاب خودرو استفاده کنید.
تنوع قیمت انواع جی پی اس خودرو بالاست و با هزینه نه چندان زیاد می توانید آن ها را تهیه کنید. پیشنهاد می کنیم برای مشاهده قیمت و خرید انواع دزدگیر و ردیاب به سایت ایران رهیاب مراجعه کنید. قطعا هزینه ای که اکنون برای خرید جی پی اس پرداخت می کنید، در برابر هزینه هایی که برای جبران خسارت باید بدهید، مبلغ بسیار ناچیزی است.

راه های جلوگیری از ورود دزد به خانه

این نکته را به یاد داشته باشید که بیشتری آمار دزدی از خانه، مربوط به منازلی است که در محوطه های خلوت هستند و فاصله ی زیادی با منازل دیگر دارند.
 با این حال در صورتی که همسایه هایتان را بشناسید حداقل خیالتان راحت است که اگر همسایه شما، در نبودتان صدایی از منزل شما بشنود، با پلیس تماس خواهد گرفت. پس بهتر است نسبت به این موارد هوشیار باشید و ارتباط خوبی با دیگر همسایگان داشته باشید اما اعتماد نکنید!

1. اطمینان از محکم بودن قفل و امکانات درب و پنجره ها

شکستن قفل های مکانیکی برای سارقین کار چندان سختی نیست و می توانند به سادگی این کار را انجام دهند. توصیه می کنیم حتما از درب های نرده ای در ورودی منزل استفاده کنید و یک قفل مقاوم به آن بزنید. قفل های هوشمند نیز می توانند انتخاب بسیار مناسبی برای جلوگیری از ورود به منزل باشند. در صورتی که پنجره های خانه به حفاظ مجهز نیستند، در اولین فرصت برای انجام این کار برنامه ریزی داشته باشید.

2. خانه تان را خالی نگذارید!

شاید این حرف کمی غیر منطقی به نظر برسد. اما منظورمان این است که وانمود کنید کسی در خانه است. اگر قصد مسافرت های چندین و چند روزه را دارید، این راه حل می تواند احتمال سرقت از خانه تان را کاهش دهد. می توانید با روشن گذاشتن یک چراغ کم مصرف (که از بیرون دیده می شود) وانمود کنید که کسی در خانه است.

3. از قرار دادن کلید خانه در خارج از منزل، خودداری کنید!

یکی از اشتباه ترین کارهای رایج بین مردم ایران، قرار دادن کلید خانه در زیر گلدان، جاکفشی، پشت در و موارد دیگر است. به هیچ عنوان این کار را انجام ندهید. حتی در صورتی که به همسایه های خود اطمینان دارید، کلید منزل را به سادگی در اختیار آن ها و فضاهای مذکور قرار ندهید.

4. اگر کلیدهایتان را گم کردید، قفل درب خانه را عوض کنید

در صورتی که به تازگی کلید درب منزل را گم کرده اید، حتما برای تعویض قفل در، اقدامات لازم را انجام دهید. این احتمال وجود دارد که کلید را پشت در جا گذاشته باشید و یک نفر کلید را برداشته باشد. در چنین شرایطی بهترین موقعیت برای دزدی از خانه تان پیش می آید. سارق، کلید را دارد و تنها منتظر خالی شدن خانه است!

سهل انگار نباشید و کوچک ترین نکات را جدی بگیرید

در این مقاله به روش های جلوگیری از ورود دزد به خانه پرداختیم و توصیه می کنیم تا جای امکان حواستان به این موارد باشد. معمولا میزان خسارت هایی که به دلیل سهل انگاری به افراد وارد می شود، بسیار بالاست. همان طور که در طول مقاله اشاره کردیم معمولا اشیاء قیمتی از اولین مواردی است که مورد طمع سارقان قرار می گیرد و با کمک ردیاب می توانیم به خوبی از این اشیاء مراقبت کنیم. برای تهیه ردیاب می توانید به سایت ایران رهیاب، مرجع فروش انواع ردیاب در ایران مراجعه کنید.

By Khansarnews

قابل توجه خوانندگان محترم سایت: به منظور آگاهی از سیاستهای خوانسارنیوز، لطفاً قبل از اظهار نظر در خصوص مطالب منتشره و نظرات کاربران دیگر، مطالب مندرج در قسمت "درباره ما" و "حریم خصوصی کاربران" را مطالعه فرمایید. انتشار نظرات کاربران الزاماً به معنای تایید آنها نیست. شما می توانید موافقت یا مخالفت خود با نظرات ارائه شده را از طریق کلیک بر روی شکلکهای زیر نظرات اعلام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *