سرویس اجتماعی- بر اساس اطلاعیه های منتشر در کانالهای غیر رسمی در فضای مجازی به نقل از پلیس راهور خوانسار، خودروهای با پلاک غیربومی در صورت تردد و همچنین توقف در سطح شهر، معابر و خیابانها تا اطلاع ثانوی مشمول جریمه 500 هزار تومانی می شوند.

به گزارش خوانسارنیوز، با توجه به اعلام محدودیتهای سراسری در خصوص ممنوعیت تردد خودروهای غیر بومی در شهرها که هدف اصلی آن کاهش عبور و مرورهای بین شهری و متعاقب آن کاهش خطرات انتقال ویروس از یک نقطه به نقطه دیگر است، شهرستان خوانسار نیز مستثنا از این موضوع نبوده و طبیعتاً این روند در شهرستان اجرایی می گردد.

اما آن چه در این میان قابل توجه است این است که اولاً تعداد قابل توجهی از شهروندان و کارمندان شهرستان افرادی غیربومی هستند که روزانه ناچار به تردد با خودروهای با پلاک شهر خود می باشند، که بر اساس اخبار حاصله، اطلاعات آنان در حال جمع آوری است و برگه های تردد برای آنان صادر گردیده است. همچنین اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان نیز طی نامه ای به هیات امنای شهرک صنعتی و واحدهای اقتصادی شهرستان از آنان خواسته، حداکثر تا پایان وقت اداری روز دوشنبه 3 آذرماه 99 نسبت به ارسال مشخصات نیروی کار، نوع و پلاک خودروی نیروهای کار غیر بومی خود به اداره مذکور جهت صدور مجوز تردد و هماهنگی با راهور اقدام نمایند.

ثانیاً تکلیف افراد بومی با مشاغل آزاد که دارای پلاک غیربومی ولی ساکن خوانسار هستند، مشخص نشده است. این افراد با وجود اینکه به عنوان شهروند خوانسار هم به ارائه خدمات در شهرستان مشغول بوده و هم عوارض و مالیات خود را در این شهر پرداخت می کنند، در صورت عدم اتخاذ تصمیم مقتضی از حقوق شهروندی خود محروم و ناچار به پرداخت جریمه های سنگین خواهند بود. از طرفی تصمیم اعمال جریمه برای خودروی دارای پلاک غیربومی حتی در صورت توقف در معابر، از سوی هر مرجعی که باشد دارای ایراد می باشد چرا که با وضعیت موجود شهر و عدم جدیت شورا و شهرداری در الزام تامین پارکینک برای ساختمانهای جدیدالاحداث و اخذ جریمه نقدی برای کسری پارکینک اینک چاره ای جز پارک بسیاری از خودروها در خارج از ساختمان و در حاشیه معابر نیست!

از آنجایی که رییس پلیس محترم راهور استان اصفهان امروز در مصاحبه ای اعلام داشته است، با توجه به اینکه در شهرها ممکن است راننده‌ای با پلاک غیربومی تردد کند ولی ساکن شهر باشد مأموران پلیس ترددها را کنترل می‌کنند و در صورت مشاهده مسافر غیرمجاز در شهر با متخلف برابر قانون و بدون اغماض برخورد خواهد شد، لذا ضروری است این مساله در خوانسار نیز مورد توجه قرار گرفته و از ایراد زیان و ضرر مالی آن هم در شرایط بد اقتصادی فعلی و بروز نارضایتی جلوگیری به عمل آید.

در پایان خوانسارنیوز از توجه مسوولین شهرستان به ویژه فرماندار محترم به نقدهای شهروندان و رسانه ها در رابطه با مسدودسازی خیابان امام و رفع این مشکل صمیمانه قدردانی می نماید.

By Khansarnews

قابل توجه خوانندگان محترم سایت: به منظور آگاهی از سیاستهای خوانسارنیوز، لطفاً قبل از اظهار نظر در خصوص مطالب منتشره و نظرات کاربران دیگر، مطالب مندرج در قسمت "درباره ما" و "حریم خصوصی کاربران" را مطالعه فرمایید. انتشار نظرات کاربران الزاماً به معنای تایید آنها نیست. شما می توانید موافقت یا مخالفت خود با نظرات ارائه شده را از طریق کلیک بر روی شکلکهای زیر نظرات اعلام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *