مسئول امور باغبانی جهاد کشاورزی خوانسار از پیش بینی برداشت 4 هزار تن گردو در استان اصفهان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، خانم شاه کرم با اشاره باینکه شهرستان خوانسار یکی از قطب‌های اصلی برداشت گردو در استان اصفهان است، گفت: پیش بینی می‌شود برداشت گردوی استان به حدود ۴ هزار تن برسد.

وی بیان کرد: از دو هزار و ۱۵۰ هکتار باغ های شهرستان، ۷۰۰ هکتار زیر کشت گردو است که حدود ۵۰۰ هکتار آن باغ‌های بارور است.

خانم شاه کرم افزود: بیشترین ارقام گردوی خوانسار از نوع محلی، نوک کلاغی، سوزنی و پوست کاغذی است و پیش بینی می‌شود از هر هکتار حدود ۳ تن گردو برداشت شود.

 وی گفت: به منظور فرآوری آسان، برخی از باغداران این محصول را به صورت مکانیزه و کارگران فصلی همچنین گردو را بصورت سنتی با چوب‌های بلند برداشت می‌کنند.

مسئول امور باغبانی جهاد کشاورزی خوانسار گفت: استان اصفهان حدود ۴ هزار هکتار باغ گردو دارد و پیش بینی می‌شود برداشت گردو در استان به حدود ۴ هزار تن برسد.

By Khansarnews

قابل توجه خوانندگان محترم سایت: به منظور آگاهی از سیاستهای خوانسارنیوز، لطفاً قبل از اظهار نظر در خصوص مطالب منتشره و نظرات کاربران دیگر، مطالب مندرج در قسمت "درباره ما" و "حریم خصوصی کاربران" را مطالعه فرمایید. انتشار نظرات کاربران الزاماً به معنای تایید آنها نیست. شما می توانید موافقت یا مخالفت خود با نظرات ارائه شده را از طریق کلیک بر روی شکلکهای زیر نظرات اعلام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *