دادستان خوانسار اعلام کرد: سوزاندن بقایای زراعی به‌ هر نحو از جهت تهدید سلامت شهروندان، ممنوع بوده و متخلفان مطابق مقررات مرتبط با قانون هوای پاک، از سوی دادسرا مورد تعقیب و پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

به گزارش خوانسار نیوز به نقل از پایگاه خبری نشریه دالان سبز، محمد قاسمی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خوانسار با بیان این مطلب از عموم شهروندان خواست تا در صورت مشاهده موضوع، مراتب را سریعا به مرکز فوریتهای پلیسی۱۱۰، آتش‌نشانی یا اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گزارش دهند و اداره مزبور طبق قانون، مکلف به حضور در محل، تهیه صورتجلسه، تشکیل پرونده و معرفی متخلفان به دستگاه قضایی جهت تعقیب و مجازات ایشان خواهد بود.

در ادامه این خبر آمده است: با توجه به شیوع آفت کرم خراط، در صورت ضرورت سوزاندن بقایای زراعی، لازم است ضمن هماهنگی نسبت به اخذ مجوز مربوطه از ادارات جهاد کشاورزی و محیط زیست شهرستان اقدام نمایند تا با مشکلی مواجه نشوند.

درهمین راستا به دستور دادستان عمومی وانقلاب شهرستان خوانسار و با حضور نیروی انتظامی و آتش نشانی، و البته در غیبت اداره حفاظت محیط زیست، با یک مورد مشهود برگ‌سوزان سریعا برخورد و پرونده مالک باغ جهت طی روند قضایی به دادسرا ارجاع شد.

لازم به ذکراست یکی از بستگان مالک باغ مذکور با ارسال پیامی به خوانسارنیوز، مدعی شد که ایجاد آتش سوزی در باغ مذکور، در نبود مالک باغ و توسط تعدادی از افراد معتاد صورت گرفته و مالک در این ماجرا تقصیری نداشته است.

By Khansarnews

قابل توجه خوانندگان محترم سایت: به منظور آگاهی از سیاستهای خوانسارنیوز، لطفاً قبل از اظهار نظر در خصوص مطالب منتشره و نظرات کاربران دیگر، مطالب مندرج در قسمت "درباره ما" و "حریم خصوصی کاربران" را مطالعه فرمایید. انتشار نظرات کاربران الزاماً به معنای تایید آنها نیست. شما می توانید موافقت یا مخالفت خود با نظرات ارائه شده را از طریق کلیک بر روی شکلکهای زیر نظرات اعلام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *