🔹

در چند روز گذشته در حالی به تعدادی از منازل شهروندان خوانسار توسط سارقان دستبرد زده شده که کوچکترین خبر یا هشداری در این خصوص برای آگاهی مردم شهرستان در رسانه ها منتشر نشده است.

🔹

به گزارش #خوانسارنیوز در هفته گذشته و به ویژه در تعطیلی پایان هفته سارق یا سارقانی ناشناس با استفاده از فرصت عدم حضور ساکنان، اقدام به ورود به منازل مسکونی شهروندان خوانساری نموده اند.

🔹

در یکی از این سرقت‌ها که در جمعه شب یعنی شب میلاد حضرت محمد(ص) و امام‌صادق(ع)، در محله صفائیه صورت گرفته است، سارق یا سارقین با ورود به یک مجتمع ۶ واحدی به ۴ واحد دستبرد زده و از یکی از آنها مقداری طلا و پول نقد به سرقت برده اند.

🔹

نکته قابل توجه این که این دستبردها (احتمالا در بین ساعات ۸ تا ۱۰ شب) در حالی صورت گرفته که ساکنان یکی از واحدهای این مجتمع در آن حضور داشته و مشغول تماشای مسابقه فوتبال بوده اند !

🔹

سارق یا سارقان با شکستن قفل‌های دربهای ضد سرقت! توانسته اند وارد سه واحد شوند و با به هم ریختن کامل اتاقها و وسایل موجود در آپارتمان ها به دنبال یافتن طلا بوده اند! همچنین این فرد یا افراد با ورود به آپارتمان طبقه اول از طریق بالکن رو به حیاط توانسته اند از این واحد سرقت نمایند.

🔹

اخبار رسیده به #خوانسارنیوز حاکی از آن است که در برخی محلات دیگر شهر خوانسار نیز سرقتهای مشابهی ‌و‌حتی به طور همزمان صورت پذیرفته است!

🔹

با توجه به این که اطلاع رسانی در این خصوص و ارائه هشدارها و توصیه های لازم به شهروندان می تواند نقش موثری در خود مراقبتی و همچنین افزایش نظارت های مردمی در مواجهه با موارد مشکوک داشته باشد، اما بسیار جالب تعجب و البته گلایه است که چرا مسؤولین و به ویژه نیروی انتظامی شهرستان (فارغ از زحمات و تلاشهای کارکنان محترم این مجموعه ) در اطلاع رسانی و هشدار به شهروندان برای پیشگیری از ضررهای مالی و آسیب های روحی اهتمام لازم را به عمل نیاورده اند؟

🔹

آیا پنهان نمودن این واقعیات و سرپوش گذاشتن بر روی اتفاقات صورت گرفته، می تواند چهره ای امن از شهرستانی ارائه دهد که در سالهای اخیر با توجه به آوازه توریستی شدن آن و ورود افراد غریبه از شهرهای مختلف به آن ،چنین تبعاتی را متوجه شهروندان می کند؟

🔹

آیا در این شرایط سخت اقتصادی، رواست که در غفلت مردم، مال و اموال آنان توسط سارقانی خداشناس به یغما برود ، اما صدایی از جایی برنخیزد؟!

🔹

بدون شک در مسیر تامین امنیت، آگاهی بخشی و اطلاع رسانی مناسب می تواند نقش موثری را ایفا نماید .

🔹

عدم نگه داری طلا و جواهرات و اشیاء قیمتی در منازل، نصب دوربین و دزدگیر، سپردن خانه به افراد مورد اطمینان در نبود ساکنان، توجه به موارد مشکوک در ساختمان و یا کوچه و خیابان و گزارش سریع آن به پلیس و نهادهای امنیتی ذیربط ، عدم اجاره منازل به افراد غریبه و ناشناس ، عدم به کارگیری افراد با هویت نامشخص برای انجام امور از جمله مواردی است که می تواند در کنار پایش و نظارت مستمر پلیس، در کاهش سرقت منازل موثر واقع شود .

🔹

با توجه به این که علی الظاهر سرنخ هایی از شناسایی سارقان توسط پلیس شهرستان به دست آمده است، انتظار داریم هرچه سریع تر سکوت خبری این اتفاقات شکسته شده و اقدامات و نتایج حاصله آن به اطلاع عموم رسانیده شود ، پیش از آن که خوانسار به یکی از شهرستانهای ناامن استان تبدیل شود.

✍

خسرو دهاقین، مدیر پایگاه خبری خوانسارنیوز

By Khansarnews

قابل توجه خوانندگان محترم سایت: به منظور آگاهی از سیاستهای خوانسارنیوز، لطفاً قبل از اظهار نظر در خصوص مطالب منتشره و نظرات کاربران دیگر، مطالب مندرج در قسمت "درباره ما" و "حریم خصوصی کاربران" را مطالعه فرمایید. انتشار نظرات کاربران الزاماً به معنای تایید آنها نیست. شما می توانید موافقت یا مخالفت خود با نظرات ارائه شده را از طریق کلیک بر روی شکلکهای زیر نظرات اعلام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *