سرویس بهداشت و سلامت- روند بیماری کرونا در شهرستان‌های شاهین شهر و خوانسار در حال افزایش است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون بیش از ۲۷۶ هزار آزمایش کرونا در این استان انجام شده که ۴۳ درصد این تعداد مثبت بوده است.

به گزارش خوانسارنیوز به نقل از ایرنا،  طاهره چنگیز روز سه شنبه در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا که با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سالن اجتماعات رویش  این دانشگاه افزود: همه تست‌های بخش خصوصی را هم از ابتدا تا کنون در سامانه ثبت شده است.

وی ادامه داد: تعداد فوتی‌های مثبت در ۲۲ شهرستان به سه هزار و ۹۰ رسید که نسبت به بستری در موارد مثبت ۱۷ درصد و در موارد کل سه درصد را شامل می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهارداشت: طبق هماهنگی که از ابتدا بین معاونت بهداشتی و آزمایشگاه ها شده تمام موارد مثبت به این معاونت  گزارش و پیگیری‌های بعدی طبق پروتکل توسط همکاران بهداشت انجام می شود.

وی ادامه داد: در زمان حاضر  هر هفته ۱۸ هزار نمونه گرفته می‌شود و با پروتکل های جدید افزایش قابل توجهی پیدا خواهد کرد در صورتی که تست‌های سریع هم اضافه شود، موجب تسریع کار خواهد شد.

چنگیز بیان کرد: موارد مثبت سرپایی هم به میزانی که نمونه گیری افزایش پیدا کرده،  بیشتر شده است.

وی گفت: بطور تقریبی از شهریورماه به بعد بیش از ۵۰ درصد نمونه‌ها مثبت بوده که بخشی از آن بدلیل این است که به طور معمول از افراد علامت دار نمونه گیری می‌شود و در حالی که در روزهای اخیر نمونه گیری از افراد بدون علامت هم انجام می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: به موازات افزایش تعداد بستری و ابتلا،  روند موارد فوت مثبت هم افزایش داشته و بیشترین تعداد مربوط به ۲۱۷ مورد فوت در هفته بوده است.

وی اضافه کرد: موارد بستری و فوت از جمله مشکوک و مثبت به ۳۵۴ مورد در هفته رسیده و بستری به ۲ هزار و ۱۰۰ مورد رسیده است.

چنگیز بیان کرد: شیب خیلی ملایم کرونا در شهرستان اصفهان همه را خسته کرده و همانند بیشتر شهرستان‌ها پیک دوم و سوم نداشته است که این مساله موجب شده که کادر درمان بین این پیک‌ها استراحتی نداشته باشند.

وی ادامه داد: این تعداد موارد بالا بدلیل جلوگیری از پیک تند اتفاق افتاده که موجب خستگی و فرسودگی دست اندرکاران بهداشت و درمان اصفهان شده است.

وی با اشاره به آمار تفکیکی بیماری کرونا در شهرستان‌های استان گفت: بعد از یک پیک خیلی بلند در خمینی شهر، اکنون مقداری آرامش پیدا کرد اما در حال حاضر مجدد افزایش پیدا کرده و در زمان حاضر بیش از ۱۴۰ بیمار از خمینی شهر  بستری هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: کرونا پیک تندی در شهرستان فلاورجان داشت و هنوز هم آرام نشده و شهرستان لنجان هم از ۲ هفته پیش روند صعودی داشته و این روند در سمیرم مقداری کنترل شده است.

وی اظهارداشت: وضعیت این ویروس در نایین برغم اینکه این شهرستان از جمعیت کمی برخوردار است اما تعداد بیماران افزایش پیدا کرده است.

چنگیز ادامه داد: نطنز و اردستان جمعیت کمی دارند و بعد از پیک اول اسفندماه در کل کشور،  بطور تقریبی آرام شدند اما اکنون به طور مجدد رو به افزایش است.

وی افزود: بواسطه میانگین سنی بالا و جمعیت سالمند،  نگران فوتی‌ها در شهرستان های نطنز و اردستان هستیم که بیشتر در معرض خطر قرار دارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاکید کرد : گلپایگان و دهاقان با روند افزایشی بیماری مواجه هستند و فریدن هم افت و خیزهایی داشته و در زمان حاضر بطور تقریبی آرام است اما در صورت رعایت نشدن پروتکل احتمال اینکه آرامش ماندگاری نداشته باشد وجود دارد.

وی بیان کرد: وضعیت بیماری در مبارکه هم خوب کنترل شده بود اما دوباره با روند افزایشی مواجه شدیم.

چنگیز تصریح کرد: شهرضا پیک بلندی داشته که هنوز هم با آن درگیر است و در زمان حاضر بیماران در بیمارستان‌های صاحب الزمان (عج) و امیر المومنین(ع) این شهرستان بستری هستند.

وی اظهارداشت: روند بیماری کرونا در شهرستان‌های شاهین شهر و خوانسار در حال افزایش است و خور و بیابانک هم با توجه به جمعیت کمی که دارد حتی با بستری شدن ۲ بیمار جدید، آمارش افزایش پیدا می‌کند.

به گفته وی فریدونشهر هم به نسبت آرام است و چادگان هم روند افزایشی خیلی ملایمی دارد.  

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: بویین و میاندشت هم جزو شهرستانهای کم جمعیت این استان است و روند محدودی از ابتلا را به خود اختصاص داده هر چند که این تعداد هم قابل توجه است.

وی تاکید کرد: دانش آموزان مثبت کرونا هم جزو مواردی مهمی است که بصورت هفتگی مورد رصد قرار می‌گیرند افراد کرونا مثبتی که دانش آموز در منزل دارند و کادر مدارس هم مورد بررسی قرار می‌گیرند.

چنگیز گفت: سرویسی بین بهداشت و مدارس برقرار شده که اطلاعات آن بطور مرتب در اختیار مدیران آموزشگاه ها قرار می‌گیرد و در صورت افزایش تعداد افراد مبتلا، برنامه‌های حضوری را در شبکه کلاس‌ها تعطیل کنند.

جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا روز سه‌شنبه با حضور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، استاندار و مدیران دستگاه های اجرایی استان در سالن اجتماعات رویش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد.

شمار قربانیان ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در سطح کشور به رقم بی سابقه ۴۸۶ نفر رسید تا با ثبت رکوردی تازه، سیاه ترین روز کرونا در ایران رقم بخورد اما شواهد نشان می دهد در صورت عدم مقابله همگانی با این بیماری مرگبار و تداوم وضعیت کنونی، روزهایی سیاهتر نیز در راه است.

 مجموع بیماران کووید-۱۹ در کشور به ۷۸۸ هزار و ۴۷۳ نفر رسید و شمار جانباختگان قطعی بیماری به ۴۲ هزار و ۴۶۱ نفر رسیده است و ۲۷ استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا هستند.

استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند و استانهای هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد هستند.

By Khansarnews

قابل توجه خوانندگان محترم سایت: به منظور آگاهی از سیاستهای خوانسارنیوز، لطفاً قبل از اظهار نظر در خصوص مطالب منتشره و نظرات کاربران دیگر، مطالب مندرج در قسمت "درباره ما" و "حریم خصوصی کاربران" را مطالعه فرمایید. انتشار نظرات کاربران الزاماً به معنای تایید آنها نیست. شما می توانید موافقت یا مخالفت خود با نظرات ارائه شده را از طریق کلیک بر روی شکلکهای زیر نظرات اعلام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *