ورزشی- دبیر هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی اصفهان از تجهیز ۳۳ باب خانه ورزش روستایی در این استان به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش خبر داد.

علی صفایی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: برای هر یک از این خانه‌های ورزش روستایی بالغ بر ۱۵۰ میلیون ریال هزینه شده و میز شطرنج، تاتامی، میز تنیس روی میز، دارت و فوتبال دستی برای آنها اختصاص یافته است.

وی اضافه کرد: خانه‌های تجهیز شده در شهرستان‌های تیران و کرون، مبارکه، دهاقان، گلپایگان، خوانسار، خور و بیابانک، اصفهان، لنجان، فریدن و فریدونشهر قرار دارند.

دبیر هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی اصفهان با اشاره به همکاری سایر نهادها برای تخصیص فضای مورد نیاز در مناطق روستایی افزود: در عین حال تامین هزینه تجهیز این ۳۳ باب خانه ورزش روستایی در استان با همکاری اداره کل ورزش و جوانان و ستاد مبارزه با مواد مخدر انجام می‌گیرد.

صفایی میانگین مساحت هر خانه ورزش روستایی را حدود ۱۰۰ متر مربع اعلام کرد و ادامه داد: توسعه ورزش در مناطق روستایی و کم برخوردار نقش شایانی در کاهش مشکلات فیزیکی و از سوی دیگر آسیب‌های اجتماعی دارد و ما آن را بعنوان یک راهبرد مد نظر قرار داده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون افزون بر ۵۰۰ خانه ورزش روستایی در استان  اصفهان راه اندازی شده است و امیدواریم با تامین اعتبارات کافی سال به سال به تعداد این اماکن ورزشی اضافه کنیم.

دبیر هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی اصفهان بر اهمیت توجه به حاشیه شهرها و مناطق روستایی اشاره کرد و گفت: افراد مستعد در روستاها و شهرهای دور افتاده بسیارند اما شناسایی و پرورش آنان نیازمند برنامه ریزی و اجرای طرح های مداوم و موثر است.

بر اساس نتایج سرشماری سال ۹۵، جمعیت استان اصفهان پنج میلیون و ۱۲۰ هزار و ۸۵۰ نفر متشکل از یک میلیون و ۶۰۸ خانوار است که از این تعداد ۱۹۶ هزار خانوار روستایی هستند.

این استان بیش از ۳۱۱ هزار ورزشکار سازمان یافته و یک هزار و ۷۰۰ باشگاه ورزشی دارد.

سرانه ورزشی در استان اصفهان اکنون به بیش از ۰.۴۶ مترمربع رسیده که در مقایسه با سال آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید در سال ۹۲، حدود ۵۳ درصد رشد داشته است.

هر ساله از ۲۶ مهر ماه  هفته تربیت بدنی و ورزش در کشور آغاز می‌شود که در یک هفته برنامه‌های مختلف فرهنگی و ورزشی در اقصی نقاط کشور به اجرا در می‌آید.

By Khansarnews

قابل توجه خوانندگان محترم سایت: به منظور آگاهی از سیاستهای خوانسارنیوز، لطفاً قبل از اظهار نظر در خصوص مطالب منتشره و نظرات کاربران دیگر، مطالب مندرج در قسمت "درباره ما" و "حریم خصوصی کاربران" را مطالعه فرمایید. انتشار نظرات کاربران الزاماً به معنای تایید آنها نیست. شما می توانید موافقت یا مخالفت خود با نظرات ارائه شده را از طریق کلیک بر روی شکلکهای زیر نظرات اعلام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *