سرویس اقتصادی- ارسال سه تصویر از سه آگهی مزایده اجاره ایستگاههای CNG شهرداری توسط یکی از کاربران، سوالات عجیبی را در خصوص نحوه مزایده این دو ایستگاه در سال گذشته به ذهن متبادر می کند.

به گزارش خوانسارنیوز، در حالی که در سال 94 دو ایستگاه CNG متعلق به شهرداری به موجب مجوز شماره 323 مورخ 94/4/23 شورای اسلامی شهر وقت با قیمت پایه 80 میلیون ریال قیمت گذاری (و ظاهرا در سالهای بعد با قیمت 100 میلیون ریال اجاره داده شده) است، در تاریخ 98/7/28 آگهی مزایده ای توسط شهرداری با عنوان «مزایده نوبت دوم» واگذاری بهره برداری دو ایستگاه فوق الذکر با قیمت پایه ماهیانه 100 میلیون ریال برای مدت یکسال منتشر شده که به دلیل نامشخصی مجددا شهرداری در تاریخ 98/10/16 با انتشار آگهی مزایده دیگری با عنوان «آگهی مزایده نوبت اول!» مجدداً ایستگاههای مذکور را برای مدت دو سال با قیمت پایه 70 میلیون ریال یعنی کمتر از قیمت اعلامی سال 94 به مزایده گذاشته است!!

مزایده اول ایستگاه CNG با عنوان آگهی مزایده نوبت دوم!

بررسی های خوانسارنیوز نشان می دهد کمیسون عالی معاملات شهرداری که قرار بوده روز سه شنبه 98/11/1 نسبت به بررسی پیشنهادهای واصله اقدام نماید، در ساعت 9 صبح روز چهارشنبه 98/11/2 اقدام به بازگشایی پاکتهای رسیده نموده و از بین سه پیشنهاد ارائه شده به قیمتهای 70.500.000 ، 70.200.000 و 70.100.000!! ریال شرکتی که بیشترین قیمت پیشنهادی یعنی 50 هزار تومان بالاتر از قیمت اعلام شده مزایده را زده به عنوان نفر اول استعلام! شناخته و با توجه به این که به صرفه و صلاح شهرداری می باشد، وی را به عنوان برنده اعلام می نماید.

مزایده دوم شهرداری با عنوان آگهی نوبت اول!

آنچه در این بین سوال است آن است که:

اولا: چرا با جستجو در پایگاه اطلاع رسانی رسمی شهرداری، کانال اطلاع رسانی منسوب به شهرداری و موتورهای جستحو اثری از اطلاعیه مزایده نوبت اول (قبل از مهرماه 98) به چشم نمی خورد؟ آیا شهرداری بدون صدور اطلاعیه شماره 1 اقدام به انتشار اطلاعیه شماره 2 در مهرماه 98 نموده است؟ اگر چنین اطلاعیه ای منتشر شده چرا هیچ اثری از آن یافت نمی شود و اگر نبوده چرا شهرداری اولین نوبت آگهی را به عنوان نوبت دوم قلمداد کرده است؟

ثانیا: ملاک قیمت گذاری شهرداری و تصویب شورای شهر چه بوده است؟ با توجه به رشد فزاینده تورم طی سالها و از طرفی با توجه به گران شدن بنزین و افزایش روزافزون ماشینهای گازسوز و روی آوردن به استفاده حداکثری از گاز به جای بنزین به ویژه از آبان 98 به بعد و البته رشد روزافزون میزان گردشگران شهرستان، چه کارشناسی قیمتی صورت گرفته که اجاره ماهیانه از 8 میلیون تومان سال 94 به 10 میلیون در مهر 98 و به یکباره با جهشی بسیار معکوس به پایین تر از نرخ سال 94 یعنی 7 میلیون تومان رسیده است!!!!؟؟؟؟ (این یعنی کاهش ناگهانی حداقل 36 میلیون از درآمد سالانه شهرداری از ایستگاه های CNG )

آگهی مزایده ایستگاههای CNG در سال 1394 با اجاره ماهیانه 80 میلیون ریال

ثالثا: چرا در آگهی مزایده مهرماه مدت زمان اجاره با نرخ 10 میلیون تومان یکساله و پس از کاهش نامتعارف قیمت این زمان به 2 سال افزایش یافته است؟!

با توجه به اینکه دو ایستگاه CNG شهرداری متعلق به مردم شهر بوده و مردم باید در جریان کم و کیف هزینه ها و درآمدهای شهرداری قرار گیرند، این رسانه رسمی ضمن درخواست از شورای اسلامی شهر و شهرداری خوانسار جهت پاسخگویی و شفاف سازی موضوع و اطلاع رسانی به مردم در رابطه با آن، از نهادهای نظارتی به ویژه فرمانداری شهرستان خواهان بررسی دقیق تر این موضوع می باشد.

By Khansarnews

قابل توجه خوانندگان محترم سایت: به منظور آگاهی از سیاستهای خوانسارنیوز، لطفاً قبل از اظهار نظر در خصوص مطالب منتشره و نظرات کاربران دیگر، مطالب مندرج در قسمت "درباره ما" و "حریم خصوصی کاربران" را مطالعه فرمایید. انتشار نظرات کاربران الزاماً به معنای تایید آنها نیست. شما می توانید موافقت یا مخالفت خود با نظرات ارائه شده را از طریق کلیک بر روی شکلکهای زیر نظرات اعلام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *